Byly doby, kdy fotky nelhaly. Pak přišel na svět zázračný Adobe Photoshop a přestalo být jasné, kdy jde o čirou realitu, a kdy o skutečnost trochu přibarvenou. Někdy je na první pohled patrné, že si s daným obrázkem někdo pohrával, to ale neplatí pro surrealistické fotografie Erika Johanssona. Tento švédský fotograf, výtvarník a znalec práce s Photoshopem CS6 a Adobe Lightroom 4 vytváří propracované fotografické montáže, které vypadají jako neupravované fotky, ale něco na nich nápadně nehraje.
Mladý umělec, který v současné době působí v Německu, přiznává, že cesta od nápadu k vlastní realizaci projektu je dlouhá a trnitá. Erik si prvotní ideu načrtne na papír a pak se vydá to terénu hledat vhodné místo k pořízení snímků. Za materiálem k fotografování vyráží Johansson především do svého rodného kraje, ačkoli ve svém druhém domově, Berlíně, plánuje pustit se i do urbanisticky zaměřených iluzí. Na vyvoleném prostranství zběsile mačká spoušť fotoaparátu, aby si do své pracovny mohl odnést dostatečný arzenál výjevů, které bude pitvat. Na jedné vypiplané fotce se objeví střípky stovek původních fotek, jejichž instalace do výsledného díla trvá desítky hodin. Na to, jak se neuvěřitelná Johanssonova fotka rodí, se můžete ve zkratce podívat v přiloženém videu.