Jižní Korea se stala první zemí na světě, která zavedla virtuální nakupování. Ne, nejedná se o internetové nakupování, kterému se říká podobně. V tomto případě jde o skutečný, kamenný obchod, určený pro majitele smartphonů. Nekonečné ježdění vozíkem po supermarketu se nyní dostává na novou úroveň a mění se ve skenování čárových kódů. Homeplus, jeden z největších diskontních řetězců v Jižní Koreji, nabízí v prostorách stanice metra Seoul asi 500 výrobků, počínaje potravinami, přes elektroniku, kancelářské potřeby, na drogistickém zboží konče. Sedm velkých regálů a tři páry dveří fungujících jako prodejní plochy je polepeno obrázky, znázorňujícími jednotlivé položky v reálné velikosti. Obrázek mléka, jablek, rýže či školních batohů je navíc doplněn čárovým kódem. Zákazníci, kteří chtějí takto nakupovat, musí samozřejmě vlastnit smartphone s příslušným softwarem, který funguje jako nákupní košík. "Na cestě do práce se zastavíte v obchodě, nakoupíte a v odpoledních hodinách vám bude zboží doručeno domů", uvádí řetězec Homeplus. Ve skutečnosti prodejna nefunguje jen na zmíněné stanici metra. Čárové kódy lze skenovat také z již zakoupených výrobků a vyhnout se tak obchodu úplně. V současné době mohou obchod využívat zákazníci se smartphony s Androidem, o používání Iphonů se jedná. V České republice se také podobný projekt objevil. Zhruba před dvěma lety jste mohli v některých stanicích pražského metra virtuálně nakoupit drogistické zboží od firmy Mall.cz.